De voordelen van digitalisering

Door te digitaliseren zorgen we voor snellere processen, minder knelpunten en kostenbesparing. Als bedrijf heb je al snel te maken met verschillende programma’s en processen. Wij zien vaak dat registraties worden bijgehouden op een bepaalde manier in het ene systeem en dat ze vervolgens worden overgezet naar een ander systeem, zoals bij administratie, facturatie en boekhouding.

Wat hierbij komt kijken is dat personeel soms meerdere keren te maken krijgt met dezelfde gegevens. Uit ervaring weten we dat handmatige handelingen, zoals gegevens overzetten, foutgevoelig zijn. Ook ontstaan knelpunten wanneer bepaalde processen pas verder kunnen na het ontvangen van input. Gelukkig zijn hier geschikte alternatieven voor.

Wij beseffen dat elk bedrijf graag optimaal gebruikmaakt van zijn middelen. Onze klanten merken vaak dat veel werk uit handen wordt genomen door processen op elkaar af te stemmen. Dit leidt tot een betere inzet van tijd, personeel, meer transparantie en een betere samenwerking.

 

Digitalisering in de praktijk

Een van onze klanten is actief in de olie- en gassector. Dit bedrijf had met regelmaat te maken met documentatie op papier. Deze documenten werden vaak nagekeken, gewijzigd en getekend. Deze handelingen moesten goed worden bijgehouden, wat betekende dat alle activiteiten ook nauwkeurig werden vastgelegd.

Het vervangen van papierstromen door softwareoplossingen is iets wat we met regelmaat tegenkomen, zoals ook in dit geval. In deze situatie is het van uiterst belang dat documenten voor iedereen actueel zijn en dat er op een efficiënte manier kan worden samengewerkt, zowel intern als extern. Dit proces is gezamenlijk ingericht en wordt dagelijkse gebruikt. Dit betekent bovendien dat er op dagelijkse basis handelingen worden bespaard.

Naast de bovengenoemde efficiencyvoordelen, heeft dit proces een andere functie. Zo is er een workflow ingericht waarin automatisering centraal staat. Als een bepaalde situatie voorkomt, gebeurt een specifieke handeling. Dit proces is zo ontwikkeld, dat het ook samenwerkt met externe partijen. Bij het raken van een leiding, wordt er een melding gedaan en kunnen direct relevante partijen benaderd worden (politie, verzekeringsmaatschappijen, grondzuiveringsbedrijven) met alle benodigde informatie. Door processen op een dergelijke manier in te richten, kunt u de kwaliteit van je bedrijf waarborgen en de efficiency verhogen.

 

Kijk vrijblijvend naar je situatie

Benieuwd hoe digitalisering uw bedrijfsprocessen een efficiëntere ingericht kan geven? Wij denken graag met je mee tijdens een kop koffie. We verwelkomen je graag op ons kantoor in Breda. Ons advies is geheel vrijblijvend.

 

Vul hieronder je gegevens in en dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.